Lean Six Sigma Consultant Procesmanagement

Lean Six Sigma Black Belt

Lean Six Sigma methode

De Lean Six Sigma is een wereldwijd bewezen methode voor het duurzaam en aantoonbaar verbeteren van processen binnen bedrijven. Een methode van bewustwording van zichzelf en de omgeving. Het is een gestructureerde aanpak voor projectmanagement in vijf fasen.

DMAIC

Define - Definieer het probleem; 
Measure - 0-meting om het probleem te begrijpen; 
Analyse - Analyseer de problemen die er zijn en prioriteer die; 
Improve - Zorg dat elk probleem een passende oplossing heeft; 
Control - Implementeer en borg elk oplossing.

Uitgangspunt is wat klanten echt belangrijk vinden en dit te realiseren in de bedrijfsprocessen. Met deze projectbenadering worden kosten gereduceerd, kwaliteit verbeterd en de klant en medewerkers tevredenheid verhoogd. De kracht van deze aanpak is dat gebruik wordt gemaakt van de kennis en vaardigheden van de medewerkers gedurende het hele project. Met name hierdoor zullen de doorgevoerde aanpassingen op een breed draagvlak kunnen rekenen zowel op de werkvloer als binnen de gehele organisatie. 

In mijn optiek is mijn ervaring met de Lean Six Sigma methode en werken op een Agile | Scrum manier dé  perfecte combinatie om de belangrijkste zaken het eerst te kunnen verbeteren. Ik breng (proces-)prestaties naar een duurzaam resultaat. Dit doe ik op een toegankelijke manier en zo haal ik het maximale uit mens en organisatie. We bepalen in in harmonie en samenwerking welke verbeteringen nodig zijn voor het beheersen van kosten en excellente klantprocessen.

Checklist: Zijn uw bedrijfsprocessen op orde? 

Wil jij : 

  • dat uw klanten tevreden zijn?
  • meer voor uw klanten kunnen betekenen?
  • meer potentie uit de onderneming halen?
  • dat uw personeel begrijpt wat echt de bedoeling is?
  • als ondernemer tijd over houden?
  • de processen (en dus kosten) van uw onderneming verbeteren?  
  • een voorsprong krijgen of houden op uw concurrenten? 
  • door lagere kosten meer verdienste halen uit het bedrijf? 
  • meer klanten dus meer omzet genereren door een efficiëntere en effectievere manier van werken  
  • een frisse blik binnen uw zaak om dit te bereiken? 
  • weten waar en waarom het geld verdampt in uw bedrijf en waarom de output van de processen onder de maat zijn?  
  • geen tijd meer kwijt zijn aan terugkerende problemen en verstoringen?  

Is het antwoord op een van deze bovenstaande vragen “Ja” dan heeft u binnen uw organisatie wellicht een thema waarbij ik kan helpen.